Blogg om och för(?) kvinnor i karriären

Vi läser alltid våra kommentarer och kollar oftast in era bloggar också - det kan ju vara just er blogg som är ett av de guldkorn att tipsa om som vi söker. Bland de senaste kommentarerna har det nu kommit en om ett sånt bloggguldkorn -  Networkingblogg.

NetWorking drivs av 16 kvinnor i karriären. De delar ett intresse för frågor som rör arbetsliv, karriär, föräldraskap, jämställdhet och visioner men har olika erfarenheter och ibland olika åsikter. Vi har ännu inte hunnit läsa allt som finns i bloggen - men vill ändå dela med oss av den, för den är mycket läsvärd.

I bloggen finns det tankar och funderingar kring de välkända problem som dyker upp när två i en familj gör karriär. Det finns reflektioner kring att återkomma efter en föräldraledighet, arbeta heltid eller deltid? Det finns tips om hur det är att kliva uppåt i stegen på arbetsplatsen.

En sida med hög igenkänningsfaktor för många. Den är så bra så att delar av helgen nog kommer att gå åt till att läsa det vi missat (bloggen är ganska nystartad så än så länge är det inte så mycket).

Läs! Du som är kvinna i karriären, men även ni som finns runt omkring dessa kvinnor - dvs. chefer, makar och andra.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag kan också rekommendera den bloggen, jag läser den titt som tätt!

mvh/maggan

2008-12-05 @ 09:51:30
Postat av: Malin

Å vad roligt att vi fick vara med här! :-)

2008-12-05 @ 12:20:57
URL: http://networkingblogg.blogspot.com/
Postat av: Therese - Eira min ögonsten

Tack för tipset :) den bloggen ska jag läsa!

2008-12-05 @ 22:08:44
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
Postat av: Jimmie

Det finns bloggar om allt, roligt att även medelålders folk upptäckt att man kan ha en åsikt på nätet i en personlig blogg.

2008-12-06 @ 13:50:41
URL: http://jimmit.se
Postat av: Ji

2008-12-06 @ 13:50:57
Postat av: Anonym

Datorn laggar därav tomt inlägg...



Ville bara rätta mig själv och radera personlig ur min tidigare kommentar.

2008-12-06 @ 13:51:53
URL: http://jimmit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0