Bloggkommentatorerna överanalyserar?

Bloggkommentatorerna reagerar på ett inlägg som Katrin gjorde idag och kopplar ihop det med Alex blivande föräldraskap. "Är det verkligen okej att skriva att man skall köpa ett barn och ett mörkhyat barn också för den delen?"

Och hur man ifrån den enda rad som Katrin skrev: "Denna är det enda som jag vill köpa här. Hon heter mimmi." kunna läsa in att det dels är en rasistisk kommentar, dels att det är en reaktion på att Alex ska bli pappa, övergår vårt förstånd. Vi ser inte alls den kopplingen, det är väl en sak som vem som helst kan säga när man ser en söt liten unge - oavsett vilken hudfärg ungen ifråga har, och utan att för den skull mena att man faktiskt vill köpa ungen på riktigt även om man kunde.  

Man ser ju det man vill se heter det, och vi tror att Bloggkommentatorerna väldigt gärna vill att Katrin ska vara lite störd över att Alex ska få barn med en annan kvinna. Kanske hon är det, kanske hon inte är det, men oavsett så måste man ha väldigt livlig fantasi (eller lite att skriva om) för att koppla ihop det där inlägget med svartsjuka och rasism. Men det kanske är vi som har fel....?

Kommentarer
Postat av: ***Rebecca***

Bloggkommentatorerna har blivit så konstiga på sista tiden, jag har nästan helt sluta läsa deras blogg. Ni är så mycket bättre!

Kramis **Rebecca**

2008-12-13 @ 19:21:39
Postat av: Elin

Läste också det där och fattade inte alls vad dom menade. Letade till och med i bloggen, tänkte att dom länkat fel. Men inte det...

2008-12-13 @ 20:19:37
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Felicia - Amerikansk Fotbollsfru

Jag tänkte exakt samma sak när jag läst och jag fick bläddra igenom Katrins blogg för att se om jag hittade ett inlägg som faktiskt överensstämde med det dom skrev? Fattar inte hur de kunde göra den kopplingen?

2008-12-14 @ 09:18:47
URL: http://beingfelicia.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har slutat att läsa bloggkommentatorerna helt, de har blivit så tråkiga och allmänt konstiga. Har hittat hit istället, och ni skriver mycket bättre och intressantare! :)

2008-12-14 @ 14:55:32
URL: http://djurens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0