Towa gillar inte Mogis(?) kommentarer

Towa Lindberg skriver att Mogi varit inne och gjort en kommentar i Towas blogg.

Kommentaren som Mogi ska ha gjort är denna:
"Jag fläktar inte ut mitt privatliv med min pojkvän på internet, det är det finaste och mest privata man har, speciellt som tjej och du kämpar med mer och mer osmakliga inlägg om hur du stoppar in grönsaker i dig, hur lågt kan man sjunka?"

Och vi håller med Towa - orden "speciellt som tjej" är ju minst sagt märkliga, oavsett om det är Mogi eller någon annan som skrivit dem. VARFÖR skulle privatliv/sexliv vara mer fint och privat för tjejer än för killar??

Däremot delar vi inte det synsätt som på något sätt verkar finnas hos Towa - att alla som inte är som hon är tråkiga och har ett dålig sexliv. Vi har sagt det förut och säger det igen, valet att inte fläka ut sitt sexliv/dela med sig av sitt sexliv (välj alternativ själva) på nätet innebär inte automatiskt att man är sexhatare.

Och något som nästan gränsar till att vara lika märkligt som "Mogis" åsikter om tjejer - det är Towas ofta återkommande skriverier om att den ena efter den andra behöver ha mer sex.
Som detta: "Den här kommentarern kom in för 32 minuter sedan och jag skrattar, jag stoppar inte in grönsaker i min själv men Du om någon borde göra det."
Tidigare var det Bloggkommentatorerna som skulle "köra upp en dildo i röven så de kanske börjar slappna av lite". Och dessutom kunde Towa konstatera att Bloggkommentatorerna längtade efter ett skjut: "Visst förstår jag att dom med sin gråa stela blogg ramlar av stolen när dom ser min, kanske har dom inte fått sig något på länge och deras kroppar skakar av avund då jag nämner ordet sex. Deras längtan efter ett skjut går ut över mig men det kan jag ta, hoppas att dom fortsätter att läsa min blogg så kanske dom får några heta sextips."

Vad säger detta om tjejer och sexualitet? Att alla tjejer som är på ett visst sätt går och längtar efter "att få sig något"? Eller kanske till och med "behöver" få sig något?
På något sätt närmar sig Towa här de män som inte kan acceptera ett "nej". Som sätter sig över "nejet" och förklarar det med att det är något fel på tjejen, att hon skulle behöva få sig "ett skjut" så hon slappnar av lite. Eller?


Kommentarer
Postat av: Emms

Det är typiskt Towa. Såååååå jävla fritänkande och frigjord. Men egentligen mest inskränkt av alla. Hon är bara fritänkande om såna som är som hn själv.

2008-12-16 @ 18:13:02
Postat av: Nette

Hon verkar snarare vara en sexmissbrukare själv! Tänker hon nånsin på någonting annat den människan?! Suck...

2008-12-16 @ 21:43:25
Postat av: s

mogis blogg funkar inte??

2008-12-16 @ 22:39:36
Postat av: Matilda

När man klankar ner på andra tjejer för att de uttrycker sin sexualitet kanske man faktiskt ska tänka över motivet. Varför provocerar de? Jo, i stor utsträcknning ren avundsjuka..

2008-12-17 @ 05:38:49
URL: http://orkideer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0