Tjock italiensk drickchoklad

Hos Aglio e olio hittar vi ett recept på tjock italiensk drickchoklad. Den ser vid första anblick nästan otäckt tjock ut för att vara en dryck. Men choklad är ju choklad - ju mer dessto bättre...

Och blogginnehavaren, som själv är bosatt i Italien, skriver om drycken: Första gången jag drack sån här tjock choklad som man dricker här i Italien bara dog jag, det var ungefär det godaste jag någonsin druckit och jag skrapade nästan bort glansen på koppen den blev serverad i. Jag hade nog kunnat slicka den med om det inte varit för att vi satt på en bar i Brescia.

Vi tror att den är en höjdare och kommer garanterat att prova göra den någon kylig vinterkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0