Päls nej men skinn ja?

Visst är det konstigt den dubbelmoral som finns, att det är mycket värre och "fulare" att köpa äkta päls än det är att köpa äkta skinn? Och att fuskpälsar skulle vara sämre än fuskskinn. Om det skriver Erika / Morgondimma i ett klokt inlägg!

"När jag har haft på mig min skinnjacka i bloggen är det aldrig någon som sagt något negativt. Inte heller har jag hört något negativt om mina stövlar och skor. Så läder är mer accepterat trots att det är gjorda av samma sak som päls, nämligen ett djurs hud."


Kommentarer
Postat av: Erika

Men tack så mycket, så glad jag blir =)

2008-10-28 @ 19:29:57
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: nathalie

päls och skinn framställs ju inte på samma sätt, skinn är en restprodukt från slakt. Man slaktar djur för att äta dem och skinnet blir ju då över.. Men lite dubbelmoral är det ju såklart.

2008-10-31 @ 11:48:59
URL: http://nenneblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0