Towa ger sig in i kycklingdebatten

Och det med buller och bång. "Jag skulle vilja spy och spotta på er - äckliga och självupptagna jävlar. Jag skiter faktiskt i om ni får glas i er kyckling, det förtjänar ni nästan eftersom ni äter djuren."

Ord och inga visor alltså. Vi kan inte påstå att vi på något sätt håller med om att de som äter kyckling nästan förtjänar att få glas i sig. Däremot tycker vi att Towa har rätt i att djur ska behandlas bra och inte som slit och slängvaror.

Frågan är om de senaste tidens sabotage (för det är väl sannolikt just sabotage) mot Kronfågeln verkligen kan leda till förbättrade förhållanden för Sveriges kycklingar?  Eller om det bara leder till förluster för Kronfågeln - och om oturen är framme, även skadade människor. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly-bloggen på nätet! ♥ ♥ ♥

Ja, det är väl snarare så att kronfågel måste slakta ännu fler fåglar för att ta igen förlusten?

2009-04-02 @ 20:19:15
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: finatina

Jag tycker som Towa, det är vidrigt att äta kött!

2009-04-02 @ 20:56:12
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Förlust för kronfågel - mindre produktion - färre kycklingar som föds upp för att bli mat - färre kycklingar som behandlas illa..



Fast det är jävla onödigt med sabotage! Väljer man att äta kyckling så ska man inte behöva vara rädd för glas. Men jag önskar att ingen gjorde valet att faktiskt äta kyckling. Eller ko, eller hund, eller katt, eller gris....

2009-04-02 @ 22:35:19
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: pinglan

Ja, om det är sabotage för att det är synd om kycklingarna, då borde sabotörerna skämmas! två miljoner ton kyckling har dragits tillbaka och bränts upp tack vare sabotörerna. Så -tack vare sabotörerna måste ytterligare två miljoner ton kyckling slaktas för att ersätta den kyckling som drogs tillbaka från affärerna...! Om det nu är sabotage, så är sabotörerna aningen puckade tycker ju jag.

2009-04-02 @ 23:54:22
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Nattis

Jag skulel kalla det terrorism!



OM jag vill äta kött så gör jag det, om någon inte vill det så är det upp till dem. Basta!

Faan jag tror jag måste skriva om detta.... jag också!

2009-04-03 @ 00:04:03
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0