Uppdrag granskning

Nu har KO inlett sin granskning av den eventuella smygreklamen på Blondinbellas blogg. Det är produkter från Autowåx, Black In, Elizabeth Arden och Naglar på Fridas som alla har omnämnts positivt. 

"Vid en närmare och mer kritisk granskning av textens utformning framstår det dock som att budskapet i själva verket är kommersiell reklam. Texten beskriver nämligen Bolagets produkter på ett tämligen överdrivet positivt och informativt sätt dock utan att särskilja sig nämnvärt från formspråket i övrigt på internetsidan."

Vi kan inte låta bli att undra hur man särskiljer det ena positiva från det andra? Blondinbella har ju en tendens att beskriva precis allt hon skriver om på ett överdrivet positivt sätt.

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly-bloggen på nätet! ♥ ♥ ♥

Ja, ibland är hon lite för käck. Men det är ju bra att hon granskas. Jag har skärpt mig och blivit tydligare med att det är saker jag har fått som jag skriver om... önskar att alla bloggare kunde vara lika tydliga!

2009-04-01 @ 21:27:46
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: En svärmorsdröm

Haha den sista meningen e ju klockren:P

2009-04-01 @ 21:51:54
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: moneybags

Utifall någon tvivlar (I hope not)... Jag råkar veta att flera som betalar henne under bordet - mycket. Trist att falska människor är herrar på täppan...ekonomisk, knappast föredömesmässigt. I.e., vi lär inte se henne hålla föredrag för TED - i något liv.

2009-04-05 @ 03:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0