Känslosamt och öppet från Alex

Blommor vissnar och dör utan näring och detsamma gäller för kärleken. En som bittert har fått erfara detta är Alex Erwik. "I jakten på 'den rätte för Rosing' lyckades jag inte hålla mitt eget förhållande vid liv. Tobias tröttnade väl på att sitta och vänta på att jag skulle bli klar med mitt och ge honom den tid han faktiskt förtjänade."  Sökandet efter kärlek för några - blev slutet på kärleken för andra. Som Alex själv skriver - det ligger en dimma av ironi över det hela.

Alex inlägg är vackert och sorgligt. Han sätter verkligen ord på de känslorna som finns då allt är över - och man inser att man kanske tagit en annan person för mycket för given. Kloka och viktiga ord som kanske kan rädda andra förhållanden som är på väg åt samma håll.

För det är inte roligt att skriva ord som de avslutande i Alex inlägg: "Jag älskar dig Tobias. Jag är ledsen för att jag tog dig för givet. Du förtjänar så mycket mer."

Just nu har Alex och Tobias ett uppehåll i sitt förhållande. Vi hoppas att det löser sig för dem.


Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Va? Var denna Alex otrogen? Var han ihop med Tobias men ville bli ihop med Linda...?

2009-02-04 @ 12:34:23
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Bloggtipsarna

Nej, någon otrohet verkar det inte vara med i bilden (vad vi vet). Snarare det klassiska - att varken ge förhållandet tid eller näring. Att ta för givet att den andre alltid ska finnas kvar ändå. Och till slut upptäcka att så inte var fallet.

/Bloggtipsarna

2009-02-04 @ 12:37:48
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/
Postat av: Erwik

Tack för väldigt fina ord!



/Alexander

2009-02-04 @ 13:36:59
URL: http://finest.se/alexerwik
Postat av: Anonym

Vad fint han har skrivit

2009-02-04 @ 22:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0