Natacha vill vara man

Ibland önskar hon det i alla fall.

"Jag tror att det är så mycket lättare att vara kille än att vara tjej, tjejer ska vara "fina" bete sig på ett vist sätt och det ligger så mycket jobb bakom att se bra ut ibland. Killar tror att vi tjejer vaknar upp med det snyggaste håret att vi inte har hår på kroppen att vi alltid luktar gott. Jag slår vad om att alla tjejer har varit med om att ens kille säger, vi ska ut om 30min. Där sitter man oduschad, osminkad osv, osv. Det kanske bara är jag men ska man duscha föna håret raka sig locka håret sminka sig och allt annat jobbigt så tar det inte 30min."

Vad är det för spånkillar som Natacha är van vid? Killar som tror att den retuscherade glamourbilden är verkligheten? Vi tror nog att den största pressen kommer från Natacha själv. Hon - och många med henne - TROR att det är så. Att man måste se ut och bete sig på ett visst sätt bara för att man är tjej. Det sorgligaste är att en sån söt och vacker tjej som Natacha spär på den föreställningen. Vi är övertygade om att hon ser lika fin ut ofixad, hon skulle verkligen inte behöva lägga ner så mycket tid på sitt utseende som hon gör.

Om en så snygg och framgångsrik tjej som Natacha känner sig för osäker på sig själv, hur ska då vanliga tjejer kunna känna att dom duger? Men det är en sjuk värld när tjejer inte ens vågar låta sin egen kille se dem osminkade, när de smyger upp ur sängen tidigt på morgonen för att hinna fixa sig innan han vaknar. Nu vet vi inte om Natacha hör till den kategorin, men tyvärr finns det såna.

Man behöver inte vara en "fin flicka" för att duga. Fina flickor kommer till himlen. Andra kommer hur långt som helst.

Kommentarer
Postat av: Anna

Att hon är så bimboaktig trodde jag faktiskt inte (trots utseendet)

2009-02-22 @ 14:35:31
Postat av: Irina

Jag blir alltid lika förvånad över påståenden som Natachas. VEM är dessa "alla" som pressar oss att vara smala duktiga / smarta / whatever??? Jag har aldrig känt någon press från varken samhälle, massmedia eller någon annan och tycker att tjejer nuförtiden är löjligt paranoida. Sluta hitta på problem som inte finns! :-) Leeeev!

2009-02-22 @ 17:07:02
URL: http://rosaglasogon.se/
Postat av: Anonym

Men herregud då ... Typisk feminister med hår under armarna. Tacka vet jag Natacha!



Alla ärliga killar håller nog med om att en tjej ska vara söt och fräch.



Tack för mig.

2009-02-23 @ 11:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0