Vägen till ett smalare liv

I bloggen Början till mitt nya liv - Gastric får vi följa en 22-årig tjejs kamp mot sin övervikt. Hennes BMI ligger på 42 och hennes förhoppning är att få genomgå en gastrisk bypass, en magsäcksoperation där man förminskar magsäcken och på det sättet går ner i vikt.

Hon har haft det tufft med mobbning och självmordsförsök till följd, och gav helt enkelt upp ett tag. Men nu har hon bestämt sig för att ta tag i situationen och kämpar för att få sitt liv tillbaka. I bloggen får vi följa hennes vandring "mot ett friskare liv , en smalhet som jag bara kunnat drömt om , ett självförtroende som jag aldrig haft." 

Vi håller tummarna för att hon ska beviljas operationen - på fredag får hon besked!


Kommentarer
Postat av: Lina

Det här var lågt. Dennis hoppar på småbarnsföräldrar som går till McDonald's: http://dennism.se/oansvariga-foraldrar/#Kommentarer

2009-02-08 @ 20:29:38
Postat av: Anonym

Hoppas det går vägen på fredag

2009-02-08 @ 22:20:18
Postat av: John Doe

Tack så mycket!

2009-02-09 @ 02:50:28
URL: http://gastric.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag fattar inte varför hon måste få en operation! Varför helt enkelt inte äta lika mycket som hon skulle göra om hon fick en mindre magsäck - redan innan hon opererades! Magsäcken minskas automatiskt på så vis. Om man gör en magsäcksoperation så kommer det inte betyda att man får fylla magsäcken med godis, utan man måste äta nyttigt ändå.

Jag kan inte se varför en magsäcksoperation skulle förbättra allt, annat än för att stärka hennes tro på att hon kan gå ner i vikt.

2009-02-10 @ 10:13:38
URL: http://enochenhalvmeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0