Vet ni vad "mysrester" är?

Idag skriver Aftonbladet om fenomenet Familjeliv - och det speciella språk som uppkommit där. För de som inte besökt sidan kan vi berätta att Aftonbladets lilla ordlist stämmer rätt bra med sanningen:

Mysa: ha samlag

Myspinne: mannens könsorgan

Vitkissa: få utlösning

Mysrester: sperma

Trosjucie: slidsekret/flytning

Tant Röd: mens

Tjejmagen: livmoder och äggstockar

Bebisverkstad: planerar barn

På detta sätt beskrivs alltså saker och ting av vuxna kvinnor (främst). Speciellt "mysa" och "tjejmagen" är ord som verkar nästan helt ha ersatt de ursprungliga, riktiga orden.

Varför har det blivit så?

Och - som Trasdockan skriver om i sin blogg - varför samlas ofta just de tjejer som har killar vars "myspinne" överskrider 20 cm på just forum som dessa? Var är alla de som har en kille med "standardlängds-myspinne"?
Det kan man undra.. :)


Kommentarer
Postat av: Trasdocka

Kul att bli länkad! Nu får jag försöka knåpa ihop ett inlägg som tack. Hoppas Metro sköter sig, såhär nära den 25:e är det oftast hopplöst att blogga. håller tummarna

2009-02-21 @ 18:03:56
URL: http://www.metrobloggen.se/trasdocka
Postat av: Klara

Haha det var det töntigaste ord jag hört?? Vem pratar så? Har aldrig hört ens hört de flesta av dom där. På familjeliv verkar dårarna samlas...

2009-02-21 @ 18:24:16
Postat av: towe

Ni skulle kunna livära er enbart på skvaller om denna sajt. Det är internets största sandlåda och ordbajseria...

2009-02-21 @ 20:26:27
URL: http://cpmamman.blogspot.com
Postat av: Maja

Haha, ja, som sann familjelivare så vet man ju hur vävletablerade alla dessa udda ord är.



Men vad som är nästan mer udda med familjeliv är alla dessa überbarn.. I princip ALLA ungar sover hela natten redan på BB, säger mamma vid 3 månaders ålder, klär sig själva vid 9 månader och står på händer på 1-års dagen! Forumet är fascinerande, på fler än ett sätt. Jag hade så stort utbyte där som förstagångsgravid och förstagångsmamma men nu, med två döttrar hänger jag fortfarande där, men i princip bara för att studera fenomenet urflippat skrytsamma och totalt verklighetsfrämmande morsor.. ;) (MEN, det är nog bara en viss VÄLDIGT högljudd liten del som man märker av väldigt tydligt)

2009-02-21 @ 21:15:23
Postat av: pinglan

Jag hänger en del på FL, men har aldrig hört talas om vissa av de där orden!?

Tjejmagen, däremot, har jag alltid kallat de nedre regionerna på magen. "jag har ont i tjejmagen" = "Jag har mensvärk" typ...

Myspinne var det mest fåniga namn på en "sån där" jag nånsin hört!:P



Annars håller jag med om att det är ett rätt så underligt ställe det där... Jag har lärt mig där att jag är VÄRLDENS SÄMSTA MORSA!!! hihi!

2009-02-21 @ 21:39:06
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha...Ja det känns jo oerhört "snuskigt" att säga penis, mens och livmoder..

Att säga ordet knulla verkar ju helt off limit för några mammor inne på FL..

Jag själv tycker att dessa påhittade ord känns väldigt barnsligt...

Som att förklara något för ett barn liksom

Mamma har ont i "tjejmagen idag"

Äsch

2009-02-22 @ 11:05:32
URL: http://malinakoden.se
Postat av: Hanna

Myspinnen...jösses! är det någon som verkligen använder ett sånt otroligt urlöjligt ord?

2009-02-23 @ 18:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0