Får man skaffa åtta barn?

Det tycker inte Alex Shulman.

"Jag tycker det är konstigt. Nej, förresten. Jag tycker att det är direkt ansvarslöst att skaffa åtta barn."

Alex (som själv inte fött och fostrat ett enda barn än) ifrågasätter vilken förälder som kan ge ÅTTA barn den uppmärksamhet och den kärlek de förtjänar?

Det finns gott om enbarns- och tvåbarnsfamiljer som inte klarar av att ge sina barn den uppmärksamhet och kärlek de förtjänar. Likväl som det finns större familjer med fem, sex, sju eller åtta barn som klarar av den biten mycket bättre. Allt handlar ju också om vilket liv man väljer och vad man prioriterar. Visst kan man ju som utomstående tycka det är lite märkligt med åtta barn eller fler, men ansvarlöst behöver det ju inte vara. Ansvarslöst är det först om man inte kan försörja sina barn känslomässigt och/eller ekonomiskt.

Du har säkert hört det förut Alex, i andra sammanhang. Storleken spelar ingen roll. Det är en sanning som gäller i detta fallet.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åtta?! Jag som precis skrev ett inlägg om att man inte ens får skaffa tre!

2009-01-28 @ 09:43:02
URL: http://magstarkt.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj åtta var ju mycket!



Men visst kan det säkert funksa bra. Det beror ju på vilka val man gör i livet i övrigt. Om båda föräldrarna tänkt jobba och satsa på karriär blir det säkert kort om tid för barnen - men om en är hemma eller något så kan det säkert funka hur bra som helst

2009-01-28 @ 10:02:38
Postat av: *Sarah

Ja men Alex är ju inte världens smartaste människa heller.

2009-01-28 @ 10:31:09
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: anonym i dag

Ja jag säger då det. Tv älskar att framställa flerbarnsfamiljer som kuriosa. Jag förstår inte varför föräldrarna går med på det? I vilket syfte vill dom vara med i tv?

Jag har fött åtta barn på 22 år. Jag erkänner att jag inte har någon karriär och är man inte beredd att dö från sitt ego så ska man alls inte ge sig på en sådan sak. Men självklart får alla barn vara nummer ett för mamma och pappa. Det finns föräldrar som inte klarar av att sätta sig själva åt sidan för ETT barn. Som skiljer sig, missbrukar, är okänsliga och opedagogiska. Antalet barn är endast en faktor som bidrar till barnets psykiska hälsa, positivt eller negativt. Det är upp till föräldrarna att göra det bästa av situationen barnet fått. Men Alex vill ju ha uppmärksamhet. Det kanske blir ett brutalt uppvaknande en dag för honom när han börjar förstå att han måste stå för alla ord han skrivit. Men antagligen tar han lätt på den ångern också, skakar på huvudet och ursäktar sig själv!?

Nåja, jag tycker att föräldrar som skiljer sig inte ska få ha barn. En skilsmässa utsätter barnen för ett trauma. Så ska vi slå ned på föräldrar, så är det bara att titta sig omkring.....finns många med stora fel och brister.

2009-01-28 @ 11:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0