Ge barnen styrkan att hjälpa andra

Mobbing är hemskt. Det håller nog de allra flesta med om. Och alla kan vi göra något för att stoppa mobbningen. En som försöker på olika sätt är Åsa med bloggen "Wojtans blogg". Dels skänker hon en slant till Friends.se varje månad - men det är inte främst på grund av det som vi skriver om henne idag, utan för hennes kloka ord om föräldraskap. Att det är föräldrarna av idag som kan stoppa morgondagens mobbing.

Åsa skriver om hur viktigt det är att lära sina barn att det är insidan som räknas, att alla har ett värde, förtjänar att bli älskade och förtjänar respekt. Och att man måste lära sina barn sitt eget värde, ge dem en bra grund och självkänsla - så att de förmår sprida det vidare. En människa som är stark, lycklig och mår bra med sig själv sprider detta vidare. En människa som mår bra inombords får även andra att må bra.
Kloka ord!

I inlägget kan man även läsa om hur Åsa själv gör för att försöka ge sina barn självkänsla.

Kommentarer
Postat av: Bebbe

Det är så sant som det är sagt! Jag har själv varit mobbad i över 10år under min barndom, hårda ord, slag, öknamn . You name it . Får höra det lite än idag .. Jag har blivit starkt i det , men dom har på sätt o vis ändå förstört mitt liv. Jag mår inte bra inombords, nått jag jobbar med än idag.

Kanske nått o skriva om i min blogg? Eller?

Kram Bebbe

2009-01-16 @ 22:03:12
URL: http://bebbe87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0