Rambo eller skogsmulle?

Hannah Graaf och maken Peter har skilda åsikter när det gäller barnens lekar. Han vill gärna köpa pistoler och vapen som ser ut som riktiga, och låta barnen leka krig i skogen. Det gjorde han när han var liten och tyckte det var jätteroligt. Det är inte alls samma sak att leka med låtsasvapen som grenar och pinnar, tycker han.

Hannah däremot tycker inte man ska låta barnen leka med vapen som ser autentiska ut, däremot går det bra om man gör vapnen själv eller har riddarsvärd eller Star Wars svärd.

Det tycker vi låter som en bra medelväg, man kan ju kanske inte förbjuda barn att leka krig. Det har ju barn gjort sedan urminnes tider. Men det kan man ju göra lika bra med låtsasvapen, det är bara nyttigt för fantasin. I alla fall när barnen är så små som hennes så finns det ju ingen anledning att stoppa verklighetstrogna vapen i händerna på dem, speciellt inte som det mest verkar vara Peter som tycker dom ska ha det och inte pojkarna själva som efterfrågar dem?

Kommentarer
Postat av: S

Det är typiskt mammor att förbjuda krigslekar och typiskt pappor att uppmuntra dem, tror jag

2009-01-05 @ 11:26:48
Postat av: bambi

Jag håller med er. Jag har en liten son och jag kommer nog inte vilja att han leker med vapen som ser ut som riktiga vapen...

2009-01-05 @ 16:31:16
URL: http://bambi.bloggagratis.se
Postat av: barnshoppingbloggen

Näää inte krigslekar med vapen som ser riktiga ut!



Läs min intervju med Hannah Graaf på min blogg!

2009-01-05 @ 17:33:17
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0