Stina-Lee vill inte ha Storstadspojkens läsare(?)

Stina-Lee konstaterade igår att hon hade en stor ökning av besökare på bloggen det senaste dygnet. Hon grubblade en hel del på vad ökningen beror på - en länk från Kissie eller Blondinbella var det ju nämligen inte...vad kunde det då vara?

Bland kommentarerna har flera personer skrivit att det antagligen beror på att Storstadspojken länkat till henne, men Stina-Lee tror inte på den teorin eftersom "Storstadspojken har färre läsare än henne". Vi förstår inte riktigt hur hon menar? Även om Storstadspojken har färre läsare så kan han ju ha helt andra läsare än vad Stina-Lee har? Och de som kommer från honom blir en massa nybesök hos henne - besökare som annars inte skulle ha hittat dit? Det låter väl både rimligt och troligt att det faktiskt är tack vare Storstadspojken som hon fått denna topp? Men det tror inte Stina-Lee, hon menar att hon, trots att de kan ha olika läsare, är ganska säker på att hennes ökning inte kommer från Storstadspojken. 

En sak gör oss dock lite fundersamma. Även fast det syns en topp när Storstadspojken har länkat oss - så inte blir det någon så enorm topp som det tycks vara frågan om för Stina-Lee. Beror detta på att Storstadspojkens läsare är mer benägna att klicka sig vidare från honom till Stina-Lee än till oss? Det är ju troligt - rent allmänt så är ju många, många fler intresserade av att läsa hennes blogg än våran... Eller kan det kanske även bero på att våra läsare - men inte Stina-Lees - även läser Storstadspojken? Att flera av de som ser hans länk till oss (och som hade kunnat tänka sig att faktiskt klicka på den) redan hör till dem skulle ha besökt oss iallafall? Vad tror ni?

Om Stina-Lee inte vill ha besök från Storstadspojken så anmäler vi oss iallafall som frivilliga att ta emot dem istället. ;)

Kommentarer
Postat av: ^^mandelblomma^^

Jag brukar läsa Storstadspojkens blogg, och även er, men Stina-Lee är inte lika rolig att läsa. Hon är väl helt okej och säkert en jättego tjej men jag tycker Storstadspojkens blogg är mycke roligare :)))

2009-01-03 @ 12:20:33
Postat av: Zorro

Finns det någon som öht bryr sig om att läsa någon av de tre bloggarna? Lägg ner 99 av 100 svenska bloggar!!! RENSA SKITEN!

2009-01-03 @ 12:48:32
URL: http://jadu.blogg.com
Postat av: Emms

Jag läser både eran och Nils blogg. Men gillar Bellas bäst ;). Stina-Lees läser jag ibland oxå.

2009-01-03 @ 12:53:34
Postat av: bambi

Jag hade också en topp igår... utan någon länkning!



Idag har jag lagt in en väldigt väldigt rolig bild på min sambo.. tipsa

2009-01-03 @ 13:55:21
URL: http://bambi.bloggagratis.se
Postat av: Marre

Haha, stackars stina-lee vilka bekymmer hon har. Personligen läser jag bara er/eran men inte deras... ;)

2009-01-03 @ 14:54:03
URL: http://justmarvelous.blogg.se/
Postat av: Johan

Japp, jag hittade också hit genom Storstadspojken!

2009-01-03 @ 18:42:35
Postat av: Fru Evelina

haha men det måste hon väl förstå att det beror på hans länkning?

2009-01-04 @ 18:45:50
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0