Bröllop nummer ett avklarat

Fredrik med "En äkta man"-bloggen har nu klarat av sitt första bröllop, det iranska. Han listar några snabba intryck från bröllopet, till exempel:

"Bruden och undertecknad var, i god familjetradition, försenade till vigseln. Detta vägdes dock med råge upp av det faktum att när jag ringde till svågern från bilen, 45 minuter efter utsatt tid, och sa att vi var på väg, svarade han "ni kan ta det lugnt, hälften av släkten har inte kommit än". Jag GILLAR min nya släkt!"

I augusti är det dags för bröllop nummer två.

Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin

Ja, om jag bara vetad det när jag för ett antal år sedan blev inbjuden till ett bröllop. När vi dök upp på utsatt tid var inte en kotte där, så efter att ha väntat en stund - ingen fanns att få tag på på mobil heller - så gav vi upp och åkte till en kompis och fikade istället. Bröllopet blev av utan oss...

2009-06-10 @ 11:22:58
URL: http://annkatrinsdiskussion.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0