Schulman vs. Birro

Angående Alex Schulmans fula påhopp på Marcus Birro så kan vi bara säga att det är ytterligare ett patetiskt inlägg av en sorglig och upphaussad människa. Vi förstår inte varför så många applåderar honom. Varför folk ständigt applåderar allt han gör, ju vidrigare han är, ju högre skrattar folk. Det är sällan han är rolig, det är sällan han är nyskapande, och ändå har han lyckats skapa sig ett så stort namn. Det är just där hans stora talang ligger, han har lyckats skapa sig ett namn i de rätta kretsarna och det räcker. Då hakar folk på. Det är lite som kejsarens nya kläder.

Vidare kan vi konstatera att 1000-apor sajten tappar läsare. Enligt KIA-index hade de knappt 67.000 besökare v.21, det lägsta någonsin sedan sajten började mätas v.40 förra året och drygt 3.000 färre besökare än förra veckans bottennotering. Tänk då all den gratistrafik som kommer via Aftonbladet. Hoppas att folk börjar inse att kejsaren är naken.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Ja efter det här bör folk kanske se att kejsarn står där utan byxor åtminstone!!

2009-06-07 @ 08:30:07
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Maria

Hm... Är det inte Birro som framstår som en tjurig femåring i denna sandlådefight? Karln klarar ju inte av kritik - oavsett vem den kommer ifrån. Som debattör kan man ju rimligen inte känna sig "mobbad" när någon annan har en annan åsikt.



Lite roligt dock med en tjurfäktning i bloggosfären, istället för de uttröttande catfightsen som ständigt pågår!



Go, grabbar! Fram med hink och spade!

2009-06-07 @ 09:56:55
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Per

Jag håller med er. Jag tycker Schulman är rolig ibland och han är duktig på att skriva men 1000 apor är verkligen skit och hans "hatkampanjer" är minst sagt tröttsamma.

2009-06-07 @ 11:42:33
Postat av: Anonym

Tyvärr tror jag inte att folk kommer att inse det. Precis som Maria påpekar så är det alltför många som stör sig på Birro och hans prettoskrivande samt försök till lidande.



1000apor appellerar till folk som vill ha kontroverser, något lättsamt, aktualitet och något som inte har med mode och lidande att göra. Så jag har svårt att se att sidan skulle gå direkt ned i stöpet.



Sedan om man surfar runt på diverse forum så verkar det dock som Schulman Brothers har fans.



Mvh



Emma J



2009-06-07 @ 11:49:46
Postat av: Sill-Britt

Tips, tips, tips!

Akut hjälp behövs av så många bloggare som möjligt- vi kan hjälpas åt att rädda en hund undan avlivning!

http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.9926934

2009-06-07 @ 12:24:00
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Nice

Konflikten med Birro kan jag inte säga nåt om, för den läser jag inte, och bryr mig inte om.



Men att Alex är överreklamerad håller jag med om. Jag har alsrig fattat varför folk dras till honom?! Han suger fett om du frågar mig!!



Tyvärr får han bara mer och mer utrymme, och det retar mig så in i helvete!

2009-06-07 @ 12:25:19
URL: http://www.metrobloggen.se/NiceM
Postat av: My

Det är lite skillnad på "att ta kritik" och direkta personangrepp. Det som 1000 apor gör mot honom nu anser jag varken vara kritik eller humor.



När anonyma näthatare skriver vidriga saker om deras döda barn har det verkligen gått för långt. Ja, det har ju inget med AS att göra men det går hand i hand. Han driver en stenhård kampanj för att helt sänka Birro. Och han ska själv bli far...



Den enes död den andres bröd. Hur långt får det gå?

2009-06-07 @ 12:26:44
Postat av: elsaviola

Marcus sista blogginlägg vittnar ju om att detta tagit honom hårt.



det tror väl jag, det är ju riktiga människor med riktiga känslor.

2009-06-07 @ 12:50:59
URL: http://elsaviola.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet!!

2009-06-07 @ 13:46:34
Postat av: Ann-Katrin

Diskussion och debatt är en sak, fula påhopp är en annan. Tråkigt nog känns det som om Birro när han har vägrat svara på fula påhopp (och det ska han inte heller, absolut inte, fula påhopp som de som vissa sysslat med, och näthat, ska inte uppmuntras) också har vägrat ta några som helst diskussioner och debatter. DET är tråkigt för jag tror att det kunnat bli mycket bra diskussioner och debatter. Och med vettiga diskussioner hade kanske inte de fula påhoppen fått så förbaskat mycket uppmärksamhet.



Konstaterar sorgset att det inte verkar finnas en svart och en vit sida här utan gråskalor... Tyvärr! Det hade varit så mycket enklare om man tyckte att allt Birro gjort var jättebra och fantastiskt och allt Schulman gjort dåligt. Men jag vet att Birro gjort en hel del för att provocera generellt. Dock inte riktat mot individer så vitt jag kunnat se, och DET är ett stort plus för hans del. Schulmann verkar tycka att personangrepp är en lysande ide och det säljer uppenbarligen...

2009-06-07 @ 16:03:58
URL: http://annkatrinsdiskussion.blogspot.com/
Postat av: Klaus

1000 apor är en riktig skitsajt.

Skönt att någon skriver det svart på vitt.

Tack!



/Klaus

2009-06-07 @ 20:33:18
URL: http://www.jagheterklaus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0