Det blev "operaeländet"

Gårdagens stora TV-händelse tittade vi på tillsammans. Och som ni vet, vi har lite delade åsikter om vissa av artisterna. Och som Aftonbladet förutspådde - det blev en riktig rysare.

Nu gick det bra - Malena Ernman (aka "operaeländet") vann. Det var tur (enligt mig) - för usch vad tråkig Sarah Dawn Finers, i och för sig vackra, låt är. Men om man bortser från vår fejd kring just dessa två artister så var vi båda två iallafall överens om en sak - Caroline af Ugglas var riktigt bra.

Ernman och även af Ugglas är nog glada och nöjda över kvällen - däremot gissar vi att både Måns Zelmerlöv och Sarah Dawn Finer känner sig ganska besvikna över sina placeringar, favorittippade som de ändå varit.

Bland landets bloggare är det som vanligt delade åsikter - två som tror att Ernman kommer att leda till att Sverige blir utskämt i Moskva är Alex Erwik och Göran (som har bloggen Agilitydream). En som däremot gillar Ernman är Blondinbella - som dessutom passar på att hylla den duktige programledaren. En annan som tycker att rätt låt vann är Hiro (med bloggen "Att älska Alex Schulman), han sågar samtidigt vår gemensamma "extrafavorit" - af Ugglas. Ännu en som ogillar af Ugglas men älskar Ernmans låt är Madicken med bloggen "Love me or hate me". Hon satt till och med "framför TV-apparaten och knåpade ihop ett väldigt negativt inlägg i huvudet, som hon skulle krafsa ner i bloggen om det hade varit så att  af Ugglas skulle fått äran(?) att se till att vi hamnat sist i tävlingen!"

Men nu blev det inte så...

Istället kan vi avsluta med att skriva: Rätt låt vann! Eller hur? ;)

Kommentarer
Postat av: Bloggtipsarna

Svenskarna är ett folk med dålig musiksmak. Smurfhits. Rednex. Günther. Operapop.



/ den andre bloggtipsaren

2009-03-15 @ 10:18:10
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/
Postat av: Bloggtipsarna

Till undvikande av missförtånd:

Jag (den andre alltså) gillar alltså inte smurfhitsen och de andra uppräknade artisterna. Även om vissa låtar som kanske kan kategorieras som ungefär den typen av musik kan vara kul vid rätt tidpunkt.



Hellre nåt som är kul och man blir glad av - om än lite töntigt...än tråkiga sömnmedel.



Man behöver inte vara så pretentiös. ;)



/Bloggtipsaren bakom inlägget ovan

2009-03-15 @ 10:44:17
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahaa den var bra. Det är faktiskt lite dagispop över operaskiten!!

2009-03-15 @ 10:45:13
Postat av: agilitydream

EMD hade nog inte skämt ut sig i Ryssland, inte heller Agnes eller Måns. Lite kul att de alla fem varit med i Idol och dessutom har de mest proffsiga framträdandena.

2009-03-15 @ 11:12:43
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: JOSSE

Jag tyckte Måns skulle vinna sa jag till min pojkvän igår. Svaret jag fick var "Bara för att du tycker han är snygg" Hahaha, jadå, det är han men nää inte riktigt DÄRFÖR han hade kommit längst i Eurovision om du frågar mig. Rolig låt som lätt fastnade på huvudet! Det var riktigt synd att Måns inte vann, jag trodde faktiskt han skulle göra det! "Operaeländet" kommer inte att komma särskilt långt i Eurovision, tor jag..

2009-03-15 @ 11:13:20
URL: http://juicyphine.blogg.se/
Postat av: Emms

Agnes var bra men skulle ha drunknat i mängden tror jag. Måns är ju bara föööör slemmig :)



Rätt låt vann. Tur var det iallafall att inte ruggugglan fick mest röster

2009-03-15 @ 11:25:56
Postat av: Anonym

HELT RÄTT!! Sarah är bara så seg. Malena (eller annars Agnes) är de enda med chans utomlands.

2009-03-15 @ 11:27:16
Postat av: att älska alex schulman

whoa! ni tipsade om min blogg, stort! :)



tror ni operan har chans borta i europa på en topplacering då?



/Hiro

2009-03-15 @ 12:07:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1858
Postat av: lilla m

är mest förvånad över att det ingenstans nämns alcazar.. dom måste väl ändå vara mer besvikna än några (nä kanske inte än måns då som ju klart sagt att han är där för att vinna o inte jante svenskt "det är kul o va med")

2009-03-15 @ 12:08:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22531
Postat av: Matilda

DENNIS BLEV UTKASTAD FRÅN SPOTLIFE!

2009-03-15 @ 16:43:49
Postat av: Gunilla

Vinnarlåten var ingen av mina favoriter. Till vinnare hade jag velat se Sarah.

2009-03-15 @ 20:37:40
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0