En annan sida

Alla är inte avundsjuka på Blondinbella, att man inte håller med om hennes åsikter behöver inte betyda att man är avundsjuk eller missunnar henne sin framgång. Blondinbella jobbar hårt för att uppnå sina mål, det tror jag inte någon säger emot, men man måste också förstå att hon redan från början har ett försprång mot många andra. I en kommentar hos Blondinbella skriver Choquitaa bland annat:

Jag som är andra generationsinvandrar då mina kära föräldrar kom för ca 23 år sen till Sverige för ett bättre liv. Jag som får inget chans i verkligheten och får nöjas med småjobbet. Varje sitter jag och kollar efter jobb. Och det går inte ett dag där jag nekas till ett jobb, pga olika motiver.

Detta kanske kommer låta fel eller elakt men jag skriver det inte för att såra någon. Men för tionde svensk person ni anställer i ett företag eller nåt liknade anställer ni "1 invandrare" alltså 10 svenskar för 1 invandrare. Och jag som ser svensk ut utgår folk inte att jag kan bra svenska eller nåt när dem märker att jag är inte svensk trots allt(mitt efternamn) men utan utgår från "Hur länge har DU bott i Sverige , har Du religiösa dagar? Hur bra talar DU svenskan"? Dumma frågor. 

Jag ansökte en gång till ett servitris jobb och konstig nog det enda jag fick göra var att städa medans dem andra hjälpte till kunder, och det "positiva" som då chefen sa var att jag hade "verkligen städgenerna i blodet"... Alltså eftersom jag är invandrar så är det ett självklarhet att jag SKA STÄDA FINT och BRA. Jag vet inte hur du ser på andra generations invandrare. Jag ser allt du har och någonstans inuti mig skulle jag vilja ha det som du har fast inte behöva vara varken super blond eller super svensk. Så säg mig, varför lyckas jag inte? Varför blir jag alltid "andra handvals" ?

Choquitaa fortsätter diskussionen i sin blogg, tänkvärda ord men vi vill inte dela hennes pessimistiska syn att hon kommer vara arbetslös om 5 år. Choquitaa verkar vara en ambitiös tjej, och vi tror att om man bara har viljan och drivkraften så kan man nå sina mål, oavsett förutsättningar. Vissa får tyvärr kämpa hårdare än andra, men visst går det. Det måste gå. I dagens samhälle är allt möjligt. Det måste man tro på.

Kommentarer
Postat av: FÄRJANRUTH

Blondinbella är en gedigen, målmedveten, smart kvinna. All eloge till henne. FärjanRuth

2009-03-10 @ 10:18:39
URL: http://boatpastor.wordpress.com
Postat av: Anonym

Blondinbella lever lyxliv på östermalm (gärdet hahahaha) och vet inget om världen utanför fast hon tror att hon vet allt och hon ska vara en förebild för andra kvinnor. Löjligt.

2009-03-10 @ 10:35:33
Postat av: Anonym

Blondinbella väcker avund. Andra tjejer kan inte acceptera att en ung blondin lyckas. Speciellt inte när hon dessutom gillar sig själv och sitt utseende, vill gå på galor och anlitar städhjälp iställetför att smutsa ner sina egna händer. Hon är en fan så mycket bättre förebild än alla bittra kvinnor som bara måste hitta ngt att klanka ner på.

2009-03-10 @ 10:49:18
Postat av: Valpen

Jag vet inte om jag är avundsjuk på bb på något vis.. Hon lever ett liv som jag inte skulle vilja ha. Mitt eget duger perfekt på den punkten..



Blondinbella är en pr-kupp, bra stöttad av folk med pengar. Utan rätt kontakter hade hon inte varit där hon är idag..



Däremot beundrar jag henne för att hon hinner med allt hon företar sig, och att hon lyckas hålla många bollar i luften..

2009-03-10 @ 11:30:08
URL: http://www.valpen.tk
Postat av: choquitaa

man tackar för såna glada och postiva ord!!! Tack ^^

2009-03-10 @ 16:45:55
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Villåkapulka!

Det var väldigt bra skrivet av choquitaa. Jag tror knappas att blondinbella har fått arbeta för allting själv. Hon skriver att hon inte har fått någonting av hennes far, det där överdrev hon en aning. Men blondinbella inser inte att det hjälper att ha föräldrar som har pengar och har bra kontakter som är högt uppsatta.

2009-03-10 @ 18:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0