Inget twitter för Kissie

Kissie har upptäckt twitter. "Dom (Facebook) har tydligen fått en ny konkurent, "twitter". Jag har aldrig gått in på deras hemsida men jag vet att det är ett nytt sätt att blogga, dvs microblogga. Skriva några rader sen är man klar, utan bilder eller någonting! Tycker det verkar supertråkigt.."

Det förstår vi att hon tycker. Vissa tror ju att twittrandet kommer att konkurrera ut bloggandet. Ett inte särskilt roligt scenario för de bloggare som, liksom Kissie, gillar att lägga ut många bilder (inkl. idolbilder) på sig själv.

Men även vi hör till gruppen av "bakåtsträvare(?)" som föredrar blogg framför twitter. Men vi får se vad som händer i framtiden - även bloggandet dömdes ju ut av många i början och numera har nästan "alla" en blogg.

Vad föredrar ni, twitter eller blogg? Eller är det så att de kompletterar varandra och det bästa är att ha både och?

Kommentarer
Postat av: Mysmasken

Jag ser snarare Twitter som ett komplement till bloggen istället för Facebook.

Har man både Facebook och blogg är det lite kaka på kaka, med alla bilder på Facebook. Twitter är ett snabbt litet sätt att nå ut till alla med vad man gör för tillfället, men man kan ju inte skriva några långa inlägg.



Men näe, jag är inte helt övertygad än.

2009-03-24 @ 00:17:30
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: CeciliaLinnéa

Jag provade den svenska versionen Bloggy, men jag förstår inte riktigt meningen med den. Kanske för att jag tycker inlägg på två meningar är tråkiga... men men, man kan ju ändra sig. Jag trodde inte mycket på DVDn i början... hehe, det har man ju fått äta upp. Blogga däremot, det har jag gjort i många många år, redan innan det kallades blogg till och med. :)

2009-03-24 @ 01:06:37
URL: http://cecilialinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det går inte att komma in på Bloggkommentatorernas blogg. Hm, vajsning med alla bloggar på samma ställe eller bara deras?

2009-03-24 @ 07:30:25
Postat av: Karin

jag tycker det är totalt ointressant att läsa såna där små korta intetsägande meddelanden. vem bryr sig liksom?

2009-03-24 @ 07:41:54
Postat av: Falkman

Twitter kräver mer av sin användare, det är kul. Man kan inte hålla på att slöa runt sin poäng, så som jag gör nu - pang på är det som gäller! Jag skulle skaffa Twitter för en minut sen om det gick att få in den i min blogg.



Dessutom. Kissie? Pff!

2009-03-24 @ 08:38:30
URL: http://metrobloggen.se/falkman
Postat av: wictoria

er blogg är så tråkig, inga bilder eller någonting.

go snorungarnas!!!

2009-03-24 @ 10:38:21
URL: http://wickipedia.blogg.se/
Postat av: Miss X Jung

jag skulle tycka de va tråkigt o bara twittra, jag gillar bilder :P

2009-03-24 @ 11:56:38
URL: http://asianhit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0