Tro på det "omöjliga"

 
"Tills jag var 5 år kunde jag bara få fram fåtaliga ord.
Tills jag var 13 använde jag rullstol.
Idag arbetar jag som föreläsare och planerar att bestiga kebnekaise.
Ibland blir det inte som man har tänkt - ibland blir det bättre!"

En upplyftande och positiv blogg av en härlig person. Så skulle man kunna sammanfatta "Cp-bloggen", Jonas Helgessons blogg.

Jonas fick navelsträngen runt halsen när han föddes. Ett "ögonblicksverk" med stora konsekvenser. Navelsträngen runt halsen resulterade i 40 min utan syre - och en cp-skada.

Men Jonas är noga med att poängtera att han inte enbart är sin cp-skada, han är även make, vän, golfare, kaffeälskare, basist och livsnjutare. Mycket mer än cp dessutom. Hans livsmotto är: "Vem du än är och vilka förutsättningar du än har - lev livet fullt ut!"

Och detta genomsyrar hans blogg. Hans livsglädje, entusiasm och drivkraft är enorm. Han är en sån som de flesta av oss har mycket att lära av. Ingen (oavsett funktionshinder eller ej) kan allt - men alla kan något. Och ofta så mycket mer än vi själva tror. Det gäller att ta tillvara det man kan och göra det allra bästa ev det liv man har. Och att njuta.

Kommentarer
Postat av: Filmnörden

Ni lyckas alltid tipsa om bloggar som är så jävla bra, och så varierar ni er också, inte bara samma sorts blogg hela tiden.



Har blivit en trogen anhängare av ett flertal bloggar som ni har tipsat om.

2009-03-24 @ 17:16:06
URL: http://filmnorden.blogg.se/
Postat av: Erika

Han är skitrolig live!

2009-03-24 @ 18:28:41
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: JOSEPHINE

Han har haft föreläsning på min skola :) Han bor jättenära mig så ser honom ofta. Inte nog med att han kommit så mycket längre än vad doktorerna sa, han är mycket mer människa än många andra! Han är sååå rolig och hans föreläsning var väldigt underhållade - inget deprimerande utan man fick lust att bli bra kompis med honom. En människa som verkade sann rakt igenom! Han sa något väldigt roligt på föreläsningen som fortfarande får mig att skratta (det var ett år sedan han föreläste)..



- Jo, jag har lärt mig en ny sak alldeles nyligen - att diska. Jag ska tala om för er att det var ett av det största misstagen jag gjort i mitt liv!



Hahaha, sjukt bra sagt! Han är härlig!

2009-03-24 @ 18:36:04
URL: http://juicyphine.blogg.se/
Postat av: Bloggtipsarna

Filmnörden - Tack, vad kul att du gillar tipsen! :)



Jospehine och Erika - Ja, han verkar vara en härlig och rolig person!



/ Bloggtipsarna

2009-03-25 @ 09:28:31
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/
Postat av: Lillaviola

Så kan det gå en onsdag..man sladdar in här av en händelse via nybloggat. Och vips så finner man en härlig godispåse med nya bloggar. Tack!



Jag fnissar och funderar spärrar upp ögonen och förvånas.

Bra...

2009-03-25 @ 10:02:39
URL: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0