Kontrasternas par

Vad söker man egentligen hos en partner, någon som liknar en eller är ens totala motsats? Och vilka kombinationer funkar egentligen bäst ihop? Såna som är varandras spegelbilder, avslutar varandras meningar och har en massa gemensamma intressen? Eller de som är till synes helt olika, karriärist + slacker, träningsfreak + soffpotatis, vänsterpartist + moderat?

Ett par som ibland tycks leva i skilda världar är Storstadspojken och Blondinbella. Idag känns det extra tydligt när man läser deras lunchinlägg. Storstadspojken äter en medhavd lunchlåda köttfärsbiffar(som han inte ens lagat utan fått) och äter direkt från den oranga plastburken... Medan Blondinbella lunchar på Creperiet - crepes med parma och chevré med honung tjusigt upplagt på fat.


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Det måste ju vara så att motsatserna dras till varandra men någon slags likadana grundvärderingar och mål tror jag ändå att man har. Jag och min pojkvän tänker väldigt lika i vissa saker men å andra sidan är det som att vi lever i helt olika världar ibland.

2009-05-14 @ 23:54:35
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: @nn

jag o min kille är totalt olika! haha

2009-05-15 @ 07:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0