Viktigt att rösta

Den 7 juni är det val till EU-parlamentet, ett val som väldigt många inte vet så mycket om. Man vet inte vad det går ut på, och man känner inte till vilka kandidater man kan rösta på.

Blondinbella har förtidsröstat idag, hon röstade på Moderaternas ChristofferJärkeborn. Hon vill att fler unga ska få upp ögonen för valet och att de röstar. "De som inte röstar låter andra bestämma åt dom och då kan man inte klaga,  Jag vill i alla fall bestämma vilket parti som ska föra min talan!"

"Alla måste rösta" säger Karolina Lassbo, som erkänner att hon inte har särskilt stor koll eller ens hinner sätta in sig så mycket som hon borde. Men hennes röst går till kristdemokraternas Ella Bohlin. "Hon är snyggast och har använt de sociala medierna på helt rätt sätt för att marknadsföra sig själv."

Linda Skugge skriver på E24 att hennes röst går till Marit Paulsen. För Marit har 10 barn. "Jag kommer att rösta på Marit Paulsen eftersom hon har tio barn. TIO barn! Smaka på det. Tio små ädelstenar. Hon har alla kvinnors erfarenheter gånger tio. Hon vet hur vanligt liv fungerar."

Vi kommer också att rösta, men vi väljer inte utifrån hur snygg man är eller hur många barn man fött, och våra åsikter går en del isär. En av oss kommer att lägga sin röst på Miljöpartiets Isabella Lövin, hon är en klok kvinna som kommer göra stor nytta i Bryssel. Den andra av oss har ännu inte bestämt vem som får hennes röst, men funderar  närmast på Moderaterna eller Kristdemokraterna. Även hon överväger Miljöpartet som dock, trots riktigt bra politik inom vissa områden, sannolikt inte får hennes röst då de även har väldigt många åsikter som hon inte delar med dem.

Är du osäker vilket parti du ska rösta på så finns det webbtest både på DN och Aftonbladet.

Kommentarer
Postat av: Andie

Självklart är det viktigt att rösta! Man måste ju få in rätt folk i Euparlamentet så att vi får någon ordning på världen igen.

2009-05-22 @ 22:15:00
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: SHEER BLONDES

Hej :)

vi har startat en hemsida där vi testar produkter, ger tips och betygsätter. Du får gättegärna ta en titt om du har lust!



Ha en superfin dag & hoppas det är OK att vi lämnar en kommentar.



/Alicia Eriksson

Tessie Hagström

(Viktor Piepenburg

Andreas Käll

André Persson)

2009-05-22 @ 22:17:04
URL: http://sheerblondes.se
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Åh jag får lite rysningar när jag läser en del personers anledningar till att de röstar på en ledamot. Jag har inte bestämt mig än, men jag vet vilket parti jag utgår ifrån.

2009-05-23 @ 10:10:21
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tänker då INTE rösta. EU är bara SKIT!!!

2009-05-23 @ 21:31:04
Postat av: Nattis

Inte alls osäker! :)

Bra att ni skriver om det så att fler får reda på det!

2009-05-24 @ 13:37:14
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Karoline

min röst kommer gå till Bodil Ceballos, efter att ha lusläst hennes blogg ( http://bodilceballos.wordpress.com )och annat som ligger på internet om henne så var valet inte svårt :)

2009-05-25 @ 08:30:06
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0