Skräckadvokaten Blondinbella

Efter att ha sett ytterligare ett avsnitt av Blondinbella-TV så kan man inte låta bli att fundera hur i all världen Blondinbella ska kunna bli advokat. Är det inte en fördel att som advokat ha talets gåva? Det är ju en sak att kunna prata och följa ett manus, men att kunna improvisera och tala fritt verkar inte vara en styrka hos Blondinbella. Men, hon är ännu ung, det går säkert att träna upp.

Värre är då kanske hennes minst sagt jobbiga röst. Hur ska en hel rättsal orka sitta och lyssna på hennes stämma under timslånga förhandlingar? Det kan inte vara bra för nerverna.

Men å andra sidan kanske Blondinbella blir en lysande advokat just därför? Det torde knappast finnas någon människa som kan somna när hennes stämma sprutar fram ord i samma rum. Så problem med sovande nämndemän lär hon inte få.

Kommentarer
Postat av: Lisa

2008-12-17 @ 23:47:38
Postat av: Anonym

De jag ville med mitt tomma inlägg var att säga att Blondinbellas röst är jäkligt likt Evas, i Adam och Eva, tv serien för barn som gick för några år sedan och som nyligen visats repriser av..Kusligt, finns vissa ögonbrynslikheter också..

2008-12-17 @ 23:49:35
Postat av: Lisa

De jag ville med mitt tomma inlägg var att säga att Blondinbellas röst är jäkligt likt Evas, i Adam och Eva, tv serien för barn som gick för några år sedan och som nyligen visats repriser av..Kusligt, finns vissa ögonbrynslikheter också..

2008-12-17 @ 23:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0