Om någon döper sitt barn till Tindra så vet man att det är en whitetrashfamilj!

Eller?

Det här med whitetrash (WT) eller inte är ett väldigt diskuterat ämne, speciellt på vissa internetforum. Främst verkar det vara barnens namn som kan ge tydliga signaler på om familjen som sådan är WT eller inte, heter barnen namn som Nova, Kevin och Tindra, då kan man vara ganska säker på att det är en riktig genuin WT-familj. Andra saker som, enligt många skribenter i dessa forum, indikerar på WT är:
- att skaffa barn när man är ung
- att sakna högre utbildning
- att ha en takfläkt med lampor i
- att ha en hörnsoffa i skinn
- att sätta ketchup eller grillkrydda på "all" mat
- att hellre köpa flera billiga leksaker än en fin kvalitetsleksak
- att sakna intresse för politik, kultur och liknande
- att ha barn med flera olika pappor
- att vara rökare
- att vara överviktig alternativt åtminstone inte ta hand om sin kropp
- att titta på amerikanska "skitprogram" på TV hela dagarna
- att vara ointelligent och skriva dålig svenska
- att svära mycket
- att vara arbetslös

Artonåriga Becka (med bloggen "17 är & trebarnsmamma") hade som framgår av bloggnamnet tre barn redan när hon var 17 år gammal. Hon valde dessutom att döpa barnen till Tindra, Enya och Tuva. Och hon saknar högre utbildning (vad konstigt? De flesta 18 åringar har väl en fil mag minst??) Och dessutom är hon hemma på dagarna (det är verkligen anmärkningsvärt - yngsta barnet har ju passerat 5 månader!). Och hör och häpna - hon tänker medvetet försöka få vara hemma med sina barn så länge hon kan!!

På grund av dessa faktorer anser vissa av hennes läsare att hennes familj är en så kallad whitetrashfamilj. I sitt senaste inlägg ger Becka svar på tal.

Inlägget är så bra så det får tala för sig själv. Men vi vill i allafall säga att vi tycker att hon verkar vara en ovanligt välformulerad person och dessutom så har hon definitivt rätt i att "dum är hon inte". Den dagen Becka ger sig ut i arbetslivet så kommer  det säkerligen att gå alldeles strålande för henne - oavsett om hon  utbildar sig till hjärtläkare eller väljer att städa på en skola (två av många viktiga yrken i vårt samhälle).

Fram till den dagen är det ju bara att gratulera henne till förmånen att ha en sådan ekonomisk situation att hon kan stanna hemma länge med sina barn. Vem vill inte kunna det?

Kommentarer
Postat av: sivan

Jag tycker det är så småsint att kalla varandra för WT. mMn jag blir faktiskt avundsjuk när en 18 åring har så god ekonomi och här är jag, 44 år och har inte ens råd med egen villa. Det kan ju inte vara en lön som försörjer henne? Man har kanske pengar på banken....nåja det angår inte mig och olika falla ödets lotter....men anmärkningsvärt är det ju, att ha tre barn och inte behöva arbeta! Lyckligt lottad tjej! Som är duktig på att skriva också :)

2008-12-06 @ 11:20:35
URL: http://eirenes.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Tack! Mycket bra inlägg, härligt att ni tar upp det :) Kram

2008-12-06 @ 12:29:18
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: HAHAHA

Så ni menar att det inte är trashigt att dega frmför TV-n i mysbyxor hela dagarna medans ens skitiga ungar käkar ketchup och river sönder sina fula leksaker? Bara ta någon paus från skräp-TV:n för att röka under sin inpyrda fläkt då och då.



HAHAHA. Klart som f-n att det är trashigt. Det är bara inte PK att säga det.



(Ni hade glömt mysbyxorna på listan förresten)

2008-12-06 @ 14:19:40
Postat av: Anonym

Jag tycker det är mest WT att hänga på familjeforum och spy galla över andra. GOD JUL

2008-12-06 @ 16:14:13
Postat av: Camilla

WT, hm... Nytt talesätt som folk bara ÄLSKAR att ta i sin mun! Ha ha ha...



Becka är bara för bra, bra inlägg av er!



/Lillmamman

2008-12-06 @ 18:15:44
URL: http://www.metrobloggen.se/lillmamman
Postat av: mammabecka

Svar till HAHAHA: Jag ser inte på tv, bara ibland på helger. Sitter vid datorn gör jag, men det verkar ju du också göra? eller? Mysbyxor tar jag på mig när jag inte ska gå ut eller när jag har röda veckan för att det är bekvämt (ganska bra anledning, kan jag tycka), Våra barn äter inte ketchup (inte jag heller för den delen), jag röker inte.



Känner mig så himla WT idag, har ju faktiskt röda veckan just nu :(



skäms

2008-12-07 @ 13:24:41
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Sick Susie

Jeg må bare få si at dette er en helt merkelig debatt. Dette må være noe som er veldig spesielt for Sverige, for i Norge finnes ikke denne debatten. Hvorfor skal man slå ned på sine egne? Det er fullt av mennesker som uttrykker sin fremmedfrykt ovenfor mennesker fra utlandet, er ikke det ille nok? Jeg kan rett og slett ikke forstå hvorfor man ikke kan akseptere at det finnes ulikheter i befolkningen her på jorden. Det er ulikhetene som gjør oss mennesker så spesielle og unike som vi er. Og vi skal være stolte av hverandres valg i livet og heller uttrykke vår sympati med de som ikke har det så lett her i livet. Hvem har gitt noen retten til å dømme andre? Og en annen ting: Dere som mener penger har så mye å si, burde lese Distinksjonen av Pierre Bourdieu. Nyrike mennesker er ganske lavt på rangstigen i andres øyne ;-p

2008-12-08 @ 01:14:52
URL: http://disownedbyme.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0