Mogi är vacker, alla är vackra

Mogi har ett långt inlägg idag med rubriken Är man med i leken får man leken tåla där hon skriver om de kommentarer hon får från okända människor i bloggen. Oftast hatkommentarer ritkade mot hennes utseende.

"Jag skulle aldrig kunna skriva en elak kommentar till någon angående deras utseende, det enda jag kan reagera på är vissa människors beteende.

Jag är vacker, du är vacker, alla är vackra. Så sluta upp med nedklankandet tjejer, mår ni bra över att försöka få andra att må dåligt? om det är fallet så är det något som inte står helt rätt till."

Kloka ord från Mogi, och det tål att funderas på. Varför är framförallt tjejer ofta så hatiska mot andra tjejer? Och klankar ner på varandras utseende. Däremot kan man - och bör man - kunna ha åsikter om folk i allmänhet, reagera på vad de säger och gör. Ge kritik. Det är en helt annan sak än att slänga ur sig saker som "fan vad ful du är", för att man inte har något bättre att komma med. Har man en öppen blogg så ger man sig ju in i leken och får däremed tåla åsikter från andra. Vill man inte ha åsikter går det ju att stänga av kommentarsfunktionen, men vi tror att en sån blogg skulle dö ut rätt fort.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tycker faktiskt bloggerskorna emellan brukar vara bra på att ge varandra komplimanger. I know I am. Och sen är det ju ett faktum, alla kan ju inte älska en och hur man ser ut, även om man vill tro det.

2008-11-13 @ 19:50:33
URL: http://beingfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0