Blondinbella på IKEA

Idag ska Blondinbella och Storstadspojken besöka IKEA för att köpa prylar till sin nya lägenhet. Och det visar sig att även om man tjänar 130 000 kr på några timmars arbete så upptäcker man, som alla andra, när man kommer till kassan - det blev dyrare än man trott.

Känner ni inte igen det där? Allt är så billigt så det kastas ner det ena doftljuset efter det andra, några lågenergilampor, lite ramar osv. Utöver det man kom för finns det till slut 15 andra varor i vagen, i och för sig billiga varor - men "många bäckar små".

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Mm, det där händer oss också. När vi bara "skulle titta" gick det på 4600:- och sist skulle vi "bara" köpa två hyllor för 1300:- styck. Vi gick ut därifrån 10'000:- fattigare.

IKEA är så roligt men jag vågar bara åka dit en gång per år. Det blir DYRT. s

2009-01-31 @ 10:04:38
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: kiki

asså.. ikea är jättekul ibland... men ändå något fantasilöst I must say

2009-01-31 @ 13:02:07
Postat av: hannah, outfit-utmärkelser!

jag har härmat den där pälstrenden ^^

2009-01-31 @ 15:29:06
URL: http://hannahslife.blogg.se/
Postat av: Ma

Det hände mig för ett tag sedan, när jag besökte IKEA i Uppsala. Det blir mycket, mycket dyrare än man räknat med. För ned i vagnen slinker det ena och andra billiga "bra och ha" prylen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0