Är det värt det?

Linda Rosing skriver ett upprört inlägg idag, med all rätt, och riktar sig till alla de som mobbar henne i kommentarsfälten och till de som tycker att hennes blogg är tråkig.

"Jag tycker inte det känns kul att dela med mig av mina innersta tankar och känslor så som jag helst av allt skulle vilja göra, för då får jag bara massa skit!

Hur kan man vara så elak mot en annan människa? Jag tål kritik, för annars hade jag inte hållt på med det jag gör, men när det kommer till ren mobbing är det klart att jag blir ledsen! Tänk om det var ni själva som var utsatta för det här?"


Hon förklarar också att kanal 5 hyrt in ett företag som sitter och raderar kommentarerna, det gör alltså inte Linda själv. Men kan inte kanal 5 istället lägga de pengarna på att bygga om kommentarsfunktionen så att de godkänns innan de publiceras? För som det är nu fungerar det inte alls. Bättre att de elaka kommentarerna inte ens syns på bloggen än att folk hinner se, läsa, reagera och svara, vilket leder till en ännu elakare ström av kommentarer.

Varför väljer Linda ens att ha kommentarer när det så uppenbart inte fungerar på hennes blogg? Om inte kommentarsfunktionen byggs om kan hon väl istället nöja sig med att ha en dialog med sina fans via mail? Är det verkligen värt att ha kommentarerna på sin blogg när hon blir ledsen av dem? Det gäller inte bara henne själv utan det skrivs en hel del om hennes barn också. Vems ansvar är det om de far illa? Och vems behov är det som får styra egentligen?

Det kan väl aldrig vara så att det är kanal 5 som bestämmer, och tänker med plånboken? De tjänar på att folk kan kommentera i form av ökad trafik till bloggen och ökade intäkter? Om kanal 5 tänker på Lindas bästa skulle de släcka ner kommentarsfunktionen, eller bygga om den så att de måste godkännas innan publicering.

Kommentarer
Postat av: mammamu

Det sjukaste med hela Rosing-såpan är att hon i flera månader tillät de vidrigaste, mest perversa kommentarerna om hennes barn! Det var på Hanky. En gång blev hon sur för något o svarade "sug k-k". Det är något allvarligt fel på den människan!

2009-07-21 @ 09:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0