Cancer splittrar familjer

Igår skrev vi om paret som nyligen förlorat sin son i cancer. Varje förälders värsta mardröm.

Men cancer tar, som alla vet, inte bara små barn. Cancer spilttrar familjer. Cancer tar pappor och mammor. Den tar syskon och den tar andra älskade personer.

En som förlorat en älskad pappa till denna hemska sjukdom är Janina - Modellen som skiter i alla måsten. I ett inlägg skriver hon öppet om sin pappas sjukdomstid. Och hon påminner oss alla om hur viktgt det är att få in pengar till forskning, att ingen summa är för liten - "många bäckar små kan bli en stor å".

Vi antar att mannen på bilderna i Janinas inlägg är hennes pappa. Och att den lilla bebisen är Janina själv... Borde den mannen inte fått leva och en dag hålla Janinas barn - hans barnbarn - i sin famn? Vila den ömma blicken på sin dotters nyfödda bebis.

Vi hoppas att många stöder cancerforskningen. Så att fler pappor kan få bli morfar åt sina döttrars barn. För det är inte bara små barn som har mycket kvar att uppleva i livet och inte borde dö.

Kommentarer
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Tack snälla för att ni tipsade om mitt inlägg så att fler förhoppningsvis skänker pengar till insamlingen. Ni är änglar båda två! & tack så jätte jätte mycket för att ni skänkte pengar dessutom. Ni är guld värda!



* den lilla på bilden i mitt inlägg är jag precis som ni gissade. Det är en bild ifrån bb då pappa för första gången höll mig i sin famn :) Tyvärr så hann han aldrig ens få reda på att min syster var gravid så han fick aldrig uppleva glädjen av att hålla sitt barnbarn i sin famn, eller för den delen mina kommande barn. Jag tror dock att han ser ner på oss alla och är stolt som bara den ändå :) Tack återigen för att ni tipsade och skänkte!

2009-07-31 @ 22:50:40
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Emms

Vad hemskt! Min morbror dog i cancer förra året =(

2009-08-03 @ 13:53:07
Postat av: Roxanna - kamp efter cancern

:( det är mycket hemskt

2009-08-04 @ 14:54:06
URL: http://sannassanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0