Symptom hit och symptom dit

Linda Rosing har drömt mardrömmar. Igen.

"Jag har läst i gravid böckerna att när man är gravid så kan man drömma mardrömmar eller bara helt urflippade drömmar. Vilket stämmer in på mig."

Visst kan det komma sig av graviditet, men det är nog snarare så att det kommer sig av att vara Linda Rosing. Hon drömmer mardrömmar en eller ett par gånger i månaden känns det som, och har gjort så ända sedan hanky-tiden åtminstone. Hennes mardrömmar är nog symptom på något annat, och inte just på graviditet.

Vi känner inte till någon som drömmer mardrömmar och vaknar kallsvettiga lika ofta som Rosing. Själva gör vi det knappast en gång om året ens, ingen av oss kan ens minnas när vi senast drömde en mardröm. Hur ofta drömmer ni mardrömmar?

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med, drömmer aldrig mardrömmar som det så fint heter. Det är Rosing och en till, Engla tjatar ofta om mardrömmar, hennes dotter har tydligen också mardrömmar skriver hon..

2009-07-19 @ 16:34:56
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Drömde mer mardrömmar när jag var gravid än nu :)



Kraaam

H

2009-07-19 @ 17:14:13
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den här gången tror jag det var ett alibi för att ringa och väcka "Snutt" Man kan fixa kontroll av många olika skäl och på många olika sätt =)

2009-07-19 @ 19:13:48
Postat av: John

Jag drömde för inte sålänge sedan om elaka spindlar. Tillslut tappade en benet, och jag tyckte så synd om honom, så jag visade god sympati och fixade ett nytt. Sen blev vi kompisar, jag och spindlarna. Ingen marddröm längre. Det går att ta sig ur!

2009-07-19 @ 21:36:46
URL: http://johnhellstrom.blogg.se/
Postat av: Milou

Jag har drömt att min älskade sambo, Dennis har avlidit. Jag står i duschen och gråter när hans spöke, hans själ kommer in och ska säga adjö. Tomheten och sorgen känns fruktansvärt verklig. Jag har då vaknat och gråtit förtvivlat. Den känslan är fortfarande otäckt verklig.



Det värsta är att han nu är under utredning av en allvarligare neurologisk sjukdom. Ingen vet vad det är men de har nämnt lite olika sjukdomar. När de nämnde ALS så bröt jag ihop totalt i skolan (pluggar till sjuksköterska). Det är sjukt men nu hoppas man att det ska vara MS eller t o m Parkinson, bara det inte är ALS.



Så jag är nu LIVRÄDD att jag ska vara en sanndrömmare, har dock aldrig varit det förr. Det får iNTE hända.



Oj, vad långt det blev, behövde nog skriva av mig lite..

2009-07-20 @ 02:58:54
URL: http://mysketches.blogg.se/
Postat av: Miss Attitude

Jag drömmer nog inte mardrömmar lika ofta som hon gör, men visst drömmer jag oftare nu när jag är gravid än när jag inte vad det. Men som sagt, inte alltid mardrömmar.



Jag tror att hennes drömmar är tecken på bearbetningar från hennes sjuka tider, dom störda saker hon gjort och allt... kanske det börjar reflektera nu. Vad vet jag.

2009-07-20 @ 10:11:41
URL: http://missattitude.se
Postat av: Gabriella

Jag drömmer mardrömmar väldigt ofta tyvärr :( Minst 3-4 ggr i veckan. Det är väldigt jobbigt!

2009-07-20 @ 13:31:18
URL: http://gabriiella86.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ojdå, eventuellt är det något fel på mig.

Jag drömmer mardrömmar i princip varje natt, med få undantag (har vant mig också).

Ibland berättar min kära pojkvän att jag väckt honom vid fyra-fem olika tillfällen, kallsvettig och skrikandes..

2009-07-20 @ 16:06:23
Postat av: Ann-Katrin

Sofia och ni andra som drömmer både mindre positiva drömmar och mardrömmar: Då är vi konstiga allihop, jag drömmer nästan alltid väldigt intensivt och relativt ofta är det dåliga drömmar eller rena mardrömmar. Å andra sidan är det oftare bra och positiva drömmar men drömmer, det gör jag, mycket, och tydligt. Undrar vad DET är symptom på ;-)

2009-07-21 @ 09:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0