Dominikas förakt

Dominika skriver att hon föraktar människor som är nyttighetsfanatiker. Såna som äter saker bara för att de är hälsosamma och inte för att de är goda, som proppar i sig vitaminer och alger, som pratar om träning och använder ordet nyttigt flera gånger om dagen.

Vi vill inte gå så långt som att säga att vi föraktar såna människor, för det gör vi verkligen inte, däremot kan vi tycka att människor som är alltför fixerade vid nyttigheter kan vara tröttsamma. Men så är det ju med folk som är fixerade vid andra saker också. Fixering är sällan något bra.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det är en självklarhet att leva sunt!

2009-06-11 @ 06:13:58
Postat av: Träningsglädje

jag tror det är så att man tycker att människor som är fixerade vid sådana saker man själv inte har samma intresse för - är tröttsamma. finns många människor (tjejer) som kan prata skor, smink eller annan shopping i evigheter. det tycker jag är tröttsamt. finns en hel del som kan prata kändisar och skvaller i evigheter också. väldigt tröttsamt. men hade jag delat intresset hade jag nog inte haft samma uppfattning. visst kan det vara så att det är fixeringen som inte är något bra. men det kan också vara så enkelt som att man upplever det som dåligt för att man inte delar intresset.

2009-06-11 @ 06:16:18
URL: http://traningsgladje.se
Postat av: Marielle

Jag håller med Dominika faktiskt, det finns inget värre än träningsfreak vars hela liv kretsar runt att träna och äta rätt så dem inte kan följa med på middagsbjudningar etc

2009-06-11 @ 12:44:18
Postat av: Lady Dahmer ...::Confessions of a Neurotic Attentionwhore::...

Jag tror det handlar om det dåliga samvetet. Människor provoceras ofta av de med bättre karaktär.

2009-06-11 @ 16:29:19
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: Tomas

På samma sätt kan man vara fixerad vid att folk är fixerade, och det är ju en fixering lika mycket som något annat. Hursomhelst tycker jag nog att vissa verkar så fixerade vid sin träning och att må bra att de faktiskt glömmer bort just att må bra.

2009-06-11 @ 16:44:50
URL: http://pluppfisk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0