Charlotte Bödén, vem?

Karolina Lassbo har bytt namn på bloggen, till Charlotte Bödén. Med förhoppningen att det kommer att gå lättare för henne att få jobb.

"Inte för att ni läsare inte redan vet vad jag egentligen heter, men för min framtida karriär som förhoppningsvis snart tar fart så vill jag inte att jag som privatperson, som bloggar om mitt privatliv och min fritid, ska blandas ihop med den yrkesverksamma juristen. "

Namnbytet lurar ju knappast någon arbetsgivare. Hennes blivande kollegor och chefer och klienter kommer ändå att veta att Karolina bloggar om sitt privatliv under namnet Charlotte, det var ju inte särskilt smart att presentera sin nya identitet på Karolina Lassbo-bloggen. Det blir snarare mer konstigt att blogga på det sättet, med ett fejk-alias.

Nu har vi svårt att tro att Karolina menar allvar med sin "byta namn"-grej, för den var så dum, men vi har två mycket smartare karriärtips åt henne:
1) Skaffa en helt anonym blogg - utan att tala om på Karolina Lassbo-bloggen att det är din.
2) Lägg ner bloggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0