No poo

Lady Dahmer praktiserar "No poo" - hårvård utan schampo samt naturlig hudvård. Hon använder alltså inte schampo, och utesluter även bland annat tvål och deo.

Varför? Kanske man kan undra... Svaret är detta. Dessutom skriver Lady Dahmer i sin blogg att hennes hud aldrig har varit finare och att håret aldrig har varit starkare.

Men att det val Lady Dahmer gjort inte är helt och fullt accepterat står klart när man ser vilka kommentarer hon får och hur hon tvingas försvara sig.

Vi tycker att det väl borde vara upp till var och en hur man väljer att sköta sin kroppshygien (så länge man inte går runt och luktar så "andra blir lidande" - men det verkar det ju inte som att Lady Dahmer gör) :)

Den som vill läsa lite mer om naturlig hår- och kroppsvård kan läsa hos Lady Dahmer.

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Påminner lite om den där dokumentären som gick på TV3 häromdagen som hette nåt i stil med "Hur skitig kan jag bli". En 3 barnsmamma som inte tvättade sig på 30 dagar!

2009-03-08 @ 07:34:37
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Lady Dahmer

Fast jag tvättar mig ju!

2009-03-08 @ 12:07:38
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: pormoicheia (fellow no poo:er)

Rätt stor skillnad på att inte tvätta sig med tvål och shampoo och inte tvätta sig alls :-D

2009-03-08 @ 14:43:07
Postat av: mejram

Jag har två barn och har inte använt tvål och schampo på snart två år!! Undrar om tv3 vill göra en dokumentär om mig? ;-)



Skämt åsido - läs och lär av Lady Dahmer, livet blir så mycket enklare när man inte är beroende av kemifabrikernas produkter.

2009-03-08 @ 15:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0