Katrins försvarstal

Medans Blondinbella hyllar sambolivet så verkar Katrin känna ett behov av att rättfärdiga sig själv för att hon är singel. Hon skriver ett långt inlägg om hur underbart det är att vara singel och hur folk som bildar familj bara slösar bort sitt liv.

"Jag undrar varför alla skaffar barn (jo det är nåt man skaffar i min värld), när det innebär att man offrar hela sitt liv. Jag hör aldrig folk som säger att det är kul med barn! Det enda jag hör är folks missnöje över att de inte får sova, friheten förlorar man helt, spontaniteten ska vi inte prata om, man kan aldrig vara ute på fest om man inte roddar med barnvakt där barnen sover borta för annars ska de upp klockan sex och leka... Och så går de på. Ytterst sällan hör jag någon säga något positivt."

Vilka skumma vänner Katrin har som verkar så missnöjda med sina liv? Eller så är det Katrin som hör det hon vill höra kanske. Men vi förstår inte detta behov att rättfärdiga sitt singelliv? Om hon haft förhållanden sen hon var 12 år är det väl inte mer än rätt att hon njuter av lite singelliv utan att för den skull helt förkasta det andra alternativet. Om inte annat kan hon behöva vidga ögonen lite och se att det kan vara pestigt att vara singel likväl som det kan vara underbart att vara sambo. Nya vänner kanske vore något istället för de gnälliga typer som mest verkar klaga på sina liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0