Är utvik=girl power?

Freja Kjellberg tycker till om utvikstrenden och förstår inte varför vissa lättklädda bilder kallas för utvik medans andra lättklädda får passera. Vi trodde ju att Freja var modell och kanske hade lite koll på det, men så verkar inte fallet vara. Det finns en skillnad i hur man framställer sig, i hur man poserar på bilderna. Blicken i ögonen. Ut med brösten eller ut med ryggen. Äppelkäckt leende eller sensuellt plutande mun. Ut med rumpan eller in med rumpan. Sportigt och fräscht eller high fashion eller sexigt och snuskigt. En helt naken kropp kan vara totalt osexig medans en halvnaken kropp kan utstråla så mycket mer. Mode eller porr. Listan kan göras lång. Det är stor skillnad på lättklädd och lättklädd.

Visst är det upp till var och en om man vill kasta av sig sina kläder och plåtas, men att kalla det för girl power som Freja gör tycker vi är helt fel. Det är ju minst av allt girl power? Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: cindy

Du har helt rätt och Freja är ute och cyklar. Men hon är ju inte särskilt framgångsrik som fotomodell heller, klart hon inte vet skillnaden... hihi



Fin blogg! ~ kram ~

2008-12-19 @ 11:23:24
URL: http://mysteriusgurl.bloggagratis.se
Postat av: Freja

Tjejer ni missförstår mig, jag håller med er om vad ni skriver, i mitt fall menar jag mer att folk klassar tidningen Café som utvikningstidning vilket det har varit en gång i tiden. Jag har inte sett alla bilder på Katrin i CAfé emn jag tycker inte bilden i Metro känns så "svankig och putig".



Kram

2008-12-19 @ 11:23:36
Postat av: Emma

Inte vet jag om jag tycker Katrins bilder utstrålar girl power? Det utstrålar hon mer genom att bara vara sig sjölv, med kläderna på tycker jag.

2008-12-19 @ 17:22:25
Postat av: Bloggtipsarna

Freja - fast du skriver ju rent ut att utvik är girl power och att du inte förstår varför vissa bilder kallas utvik och vissa inte. Det är det vi reagerade på, inte tidningen café.



2008-12-20 @ 08:01:02
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0