itsrocky - ett riktigt guldkorn

Bloggvärlden är full av ytliga, tråkiga, ointressanta bloggar, dåligt språk och särskrivningar. Outfittor och näthat. Och framförallt är det tjejer som bloggar. Därför är det extra roligt när man hittar en bra, välskriven blogg som dessutom är skriven av en kille.

En ung kille, som bloggar om känslor, om kärlek, om drömmar, om rädslor, om livet, på ett så ärligt och vackert och moget sätt så man blir alldeles glad och varm i hjärtat. Det här är en blogg som berör, inte upprör. Vi gillar speciellt alla hans videoinlägg.

"Jag funderar på alla drömmar och mål vi har, hur lång tid vi spenderar på vägen mot mål som kanske bara varar några sekunder.

När du tänker på något du ser fram emot, visst fylls du av en upprymdhet precis innan?
Det kanske är stunden före målet som är det härliga.

Kanske är det de trevande sekunderna precis innan första kyssen, kanske är det de nervösa minuterna innan fallskärmshoppet och kanske är det den lilla stunden precis före paret säger ja till varann i kyrkan.

För vad vore en första kyss utan spänningen innan, vad vore ett fallskärmshopp utan nervositeten och vad vore ett ja i kyrkan utan de tårfyllda ögonen i mannens ansikte när bruden går fram emot honom.
Det är kanske där livets små magiska stunder finns.

Det kanske de som är det sötaste i kakan?"

Det är så sant, så vackert och så klokt skrivet. Det är så bra så man ryser. Du, Rocky, är det sötaste i kakan som är bloggvärlden. Vi vill äta upp dig.

Kommentarer
Postat av: Rocky

Hej, det här var det absolut finaste jag har läst om min blogg någonsin :)



Blir glad av att läsa det och jag blir bara ännu mer inspirerad att öppna mitt hjärta för er och världen om alla magiska små stunder vi stöter på i våra liv.



Nu ska jag sova och jag kommer definitivt sova gott efter det här, vi hörs, kram sålänge! :)

2008-11-29 @ 03:02:09
URL: http://itsrocky.se
Postat av: fanny

den bloggen ska jag kolla in, tack för tipset!

KRAM

2008-11-29 @ 12:11:22
Postat av: Bloggtipsarna

Rocky, du är värd allt beröm och mer, fortsätt öppna ditt hjärta!

kram Bloggtipsarna

2008-11-29 @ 21:49:10
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0