Vägen mot OS 2012

Matilda är en 17-årig elitcyklist som satsar mot OS i London 2012. Hennes dröm är att ta guld. Hon tränar 13 gånger i veckan, 2-3 timmar varje pass, samtidigt som hon pluggar på gymnasiet och försöker ha ett vanligt tonårsliv med vänner och allt vad det innebär. I sin blogg Matilda - elite cyclist berättar hon om sin träning och sina mål.

Hennes idrottande blir ofta ifrågasatt, hur kan hon utsätta sin kropp för sådan extrem träning utan att veta om hon ens får tävla i OS, och vad händer om hon misslyckas? Men Matilda älskar sin träning, och att testa sina gränser. Hon verkar också ha en ganska sund inställning, hon inser att idrotten inte är allt och att hon mycket väl kan misslyckas. Men det är där i som en del av tjusningen finns, menar hon.

Oavsett om man tränar mycket eller lite, eller är en soffpotatis, så är hennes blogg ganska fascinerande. Hennes målmedvetenhet och inställning är inspirerande och kan appliceras på annat än träning.

Kommentarer
Postat av: eelina

Hejhejhallå, jag har fotograferat några nya bilder.

Ta gärna en titt, men om du inte är intresserad av det, så kan du ju alltid ta en titt på min blogg & kolla om du hittar något intressant!

Ha en bra kväll!

2009-04-13 @ 20:54:57
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Postat av: matilda

Jag tackar för att ni har tipsat om min blogg! Det betyder otroligt mycket!

Tackar!!

2009-04-13 @ 21:03:37
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Är du intresserad av att vara ung för evigt?



Åldrandet slaktar 100 000 gamla människor varje dag, oftast under fasansfulla och tortyrliknande omständigheter. Alldeles i onödan har det visat sig eftersom åldrandet kan botas!



Tycker du att vi ska besegra åldrandet så att människor får leva så länge de själva vill?



Jag skriver om åldrandeproblemet och om hur vi ska göra för att få bukt med den gråa massförintelsen och skapa en evig sommar av ungdomlig hälsa.



Kolla in min blogg!



Trevlig kväll!



http://victorbjoerk.blogg.se

2009-04-13 @ 21:10:03
Postat av: Anonym

tipsa gärna om min blogg!!

2009-04-13 @ 21:10:26
Postat av: Mickaela

Hej!

Jag gillar din blogg. Jättefin. Följa via bloglovin? svara gärna på min blogg!



Många kramar

Valentine

2009-04-13 @ 21:29:20
URL: http://www.missvalentine.se
Postat av: Ellinor Karlsson

Hm, jag gillar inte alls denna bloggen och mycket beror också på grund av att tjejen som ligger bakom den envisas med att spamma kommentarer om det.



Då blir jag oerhört anti, förvisso jättekul för henne men hon är ju på intet sätt unik vad gällande träning och tävling...



Tack för en bra sida dock.

2009-04-14 @ 06:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0