En mamma med två små änglaflickor

Melissa skriver i sin blogg "Mamma Melissa" om tiden efter det att hon förlorade sina tvillingflickor  som föddes för tidigt i september 2008. Melissa skriver mycket om sorgen, om sorgearbetet. Men det är ingen nattsvart blogg. Här finns även ljus.

Efter att man läst de senaste inläggen - och upptäckt att Melissa, utöver att ha något att berätta, är en av de bloggare som verkligen kan skriva - var det omöjligt att låta bli att läsa bloggen från starten. Från förlossningen som Melissa in i det sista försökte förhindra genom att göra det som alla nog vet är omöjligt - stå emot krystvärkar.

"Melissa, du måste trycka på!" De upprepade detta och jag höll. Jag höll emot för allt vad jag var värd. Genom varje värk. I magen lever de. I magen lever de."

För att till slut ändra sig.

"Och här ändrade jag tankesätt. Ok, tänkte jag, barnen är på väg ut. Ju fortare förlossningen går desto mindre påfrestning blir det på deras små kroppar och då har läkarna bättre chans att hjälpa dem. För hjälp skall de ha. Jag krystade och jag skrek "nej" för varje värk. För det här, det var emot naturens lagar -att föda sina barn in i döden."

Ja. Det är emot naturens lagar.

Kommentarer
Postat av: Emms

Vilken fin blogg. Ni har rätt i att man fastnar.



2009-01-25 @ 10:47:30
Postat av: Mamma Melissa

Vad kul att ni tipsade om just min blogg -kan bara bocka och buga!



Vilka fina ord!:.) Tackar så hemskt mycket!

2009-01-25 @ 11:23:33
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Usch så hemskt att behöva gå igenom något sånt där! Att klara av det & kunna gå vidare med livet är stort. Det krävs en modig & stark kvinna för något sånt!

2009-01-26 @ 00:37:44
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0