Ett riktigt gott rosévin

Ingen har väl undgått att det tidigare ganska bespottade rosévinet har gått och blivit en "innedryck"?

En som vanligtvis inte är så förtjust i just rosévin är Alf Tumble på "Kort om Gott". "Kära rosé - jag ber om ursäkt. Jag har alltid tyckt att du är vinvärldens största kompromiss. Ett velande alternativ. Annonym, töntig i färgen och tråkigt lagom. Perfekt för svennebanan. Men efter att ha ägnat en kväll i nära samkväm med signora Castello di Ama Rosato 2008 vet jag nu bättre. Jag lovar att skärpa mig."

Det låter alltså som att Castelo di Ama Rosato kan vara en riktig höjdare (Alfs tasting note kan läsas här). Vinet hör till Systembolagets tillfälliga sortiment så den som vill smka gör klokt i att skynda sig.

Kommentarer
Postat av: Nattis

Rosé som är så gott en solig sommarkväll på balkongen :) Inga krav bara njuta! Ahhh :)

2009-06-03 @ 18:53:10
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0