Rosing får en trea

Linda Rosing får en trea i betyg av den svensklärare som betygsatt hennes blogg i tidningen Metro. Inte innehållsmässigt då utan språkligt. Men det är kanske förståeligt att en lärare ger hennes blogg godkänt, för den är skriven på samma sätt som en tredjeklassare skriver berättelser. Till exempel inlägget från hennes fisketur, det kunde lika gärna ha varit skrivet av Lisa, 10 år:

"Vi delade upp oss i fem lag och var fem i varje båt med en varsin farbror som rodde oss ut till varsin lite ö där vi skulle fiska. Vi hade två timmar på oss och den som fick den största fisken skulle vinna ett pressentkort på 50 kr. När vi kom ut till vår ö så hjälpte jag barnen med deras fiskespö. Men att sätta på masken fick dom göra själva det gillar inte jag. Killarna bara skrattade och tyckte att jag var fånig. Jag tycker ju synd om den stackars masken som ska behöva lida."

Hennes inlägg följer alltid samma mönster: "Först gjorde jag det och sen gjorde jag det och då kom den och då gjorde vi det och sen gick han hem och då gjorde jag det. Slut."

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Hahahahaha - det låter verkligen som någon av mina gamla dagboksinlägg. Kanske måste leta upp dem och finna inspiration ;)

2009-06-10 @ 18:05:27
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Tänkte tipsa er om ett vackert inlägg. Jag vet inte om det är något för er blogg, men jag tänkte att det var något som fler borde läsa. Så:



http://elitecyclist.blogg.se/2009/june/livet-ska-tas-med-en-klackspark.html



2009-06-10 @ 18:48:02
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Magnus Danielsson

Hahahahahahahaha!

2009-06-11 @ 15:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0