Blondinbella - den dåliga flickvännen

Blondinbella tycker att hon är en sån dålig flickvän som inte förtvättar.

"När jag städar så skjuter jag allt under sängen, jag har aldrig fattat grejen med förtvätt innan vanlig tvätt,  jag kan inte mangla lakanen så att dom är alldeles raka och doftar gott, jag kan inte knyta hans slips, inte få blommar att leva, inte baka en krämig äppelpaj eller ha gjort nygräddade scones på morgonen till honom. Utan istället har han en sur PMS-tjej hemma med orakade ben och bara sitter framför daton och äter take away-mat. Det här funkar inte! Jag vill kunna mangla lakan och baka eget bröd!! Finns det någon himla flickvänskurs som man kan anmäla sig till?"


Är man en dålig flickvän om man inte kan mangla lakan, knyta slipsar, hålla blommor vid liv eller baka äppelpaj? (Vem manglar ens lakan eller förvättar nu för tiden?) Är en bra flickvän då en som passar upp på sin pojkvän och håller hans hem nystädat och trevligt? Om man är en bra flickvän eller inte handlar inte om hur huslig eller trevlig eller hur välrakade ben man har. (Fråga bara våra män... ;-)

Visst är det bra att lära sig sköta ett hushåll, kunna laga mat och tvätta kläder, att man kan klara sig själv. Men det är ju något man lär sig för sin egen skull, och inte för att bli någons perfekta flickvän. Vill hon lära sig städa och baka är vi överygade om att hon klarar av det, hon är ju inte korkad. Läsa ett recept klarar hon säkert av, och tips om städningen kan hon säkert få från sin pojkvän. Han instruerar henne säkert gärna.

Kommentarer
Postat av: tia -humor & hypokondri i huvudstaden

Åh herregud! Då skulle jag vara sämre än sämst. Men det är jag inte. Jag är bäst! Fråga min man...





Fast han skulle i och för sig säga att jag är en slarvmaja!

2009-05-05 @ 22:06:52
URL: http://www.fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: tia -humor & hypokondri i huvudstaden

VARFÖR FUNGERAR DET INTE NÄR JAG KOMMENTERAR HOS ER???? GRRR.....

2009-05-05 @ 22:08:24
URL: http://www.fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi bantar med cambridge just nu ♥ ♥ ♥

Jag trodde att hon sa sig vara feminist??

2009-05-06 @ 09:10:05
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag ska minsann ha en kar som fötvättar



och ger mej champagne om dagarna!

2009-05-06 @ 09:55:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sofia Kihlström



Hon släpper säkert inte till närhelst han vill heller. Dåliga fruntimmer!





2009-05-06 @ 13:38:30
Postat av: Bloggtipsarna

Daniel - du meddelar väl oss när och var du lyckas hitta nån sån? det finns säkert fler intresserade.... ;)

2009-05-06 @ 15:33:16
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/
Postat av: Nattis

Man ska inte förtvätta!!! Det är inte alls bra för miljön för det är bara onödigt!

2009-05-06 @ 18:16:55
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Kristian

Haha, tycker det inlägget känns rätt så oskyldigt. Hon klagar över sina egna egenskaper och inte andras. Om man vill ta åt sig så är det ju synd när hon till 100% inte menar det illa mot andra. Visst kan man tycka att det låter lite småtokigt. Man är inte en dålig pojk/flick vän bara för att man inte kan allt eller inte gör allt. Och de sakerna hon räknar upp, jag känner inte många som kan bocka i att de kan alla de sakerna. Vi är ju bara människor. Och som någon tidigare sagt, klart hon kan lära sig de sakerna hon vill.

2009-07-05 @ 22:14:24
URL: http://lovebite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se
RSS 2.0